آب و آیینه

به گلشن‌رویی آب و روشن‌روزی آیینه

آب و آیینه

به گلشن‌رویی آب و روشن‌روزی آیینه

درباره‌ی اپوزسیون ...

جلسه‌ای که امروز در منزل یکی از فعالان اپوزسیون اصفهان با حضور شیخ عبدالله نوری و حدود سی و پنج نفر از فعالان اپوزسیون و اصلاح‌طلب برگزار شد دارای نکات قابل توجهی بود:

اول از همه دیدگاهای بسیار روشن عبدالله نوری نسبت به مسائل فقهی که حتی تا تردیدافکنی در مساله قصاص پیش رفت، دوم گفته‌های او در مورد سفر اخیر هاشمی رفسنجانی به قم که آنرا یک سفر معمولی توصیف کرد!! و سوم اینکه نقش انجمن حجتیه را در جریانات اخیر کشور بسیار کمرنگ می‌دید. ولی نکته بارز این جلسه همان بود که در چنین جلساتی بارها شاهد بوده‌ام: اکثریت این گروه را نسل اول انقلابی تشکیل می‌دهند که دغدغه‌های آنان فاصله عظیمی با دغدغه‌های نسل حاضر و غالب کشور ما دارد؛ چنانکه هنوز که هنوز است عمده چنین جلساتی به بحث در مورد احکام فقهی خمس، زکات، نماز و ... می‌گذرد و بسیار به ندرت به دغدغه‌های نسل امروز کشور از منظری "فرا سنتی" می‌پردازند. البته تقریباً تمامی افراد این جمع برایم انسان‌های شریف و قابل احترامی هستند و حتی اقلیتی از آنها را نسبت به مسائل فکری و سیاسی روز بسیار آگاه یافته‌ام. ولی آنچه بنظرم تامل برانگیز است "تاخیر فکری و فرهنگی" اکثریت این گروه نسبت به خواسته‌ها، باورها و نیازهای نسل امروز است، چنانکه گویی اگرچه با پاره‌یی از این مردمان به لحاظ زمانی و تقویمی در یک زمانیم ولی از لحاظ فرهنگی در یک زمان به سر نمی‌بریم.

نظرات 3 + ارسال نظر
امید 22 بهمن 1384 ساعت 10:14 ب.ظ http://malekiyan.blogfa.com/

سلام دوست عزیز، جناب داستانپور
از ملاقات شما خوشبختم و از حضورتان در ضیافت نیلوفر سپاسگزارم. همراهی و همفکری و راهنمایی‌های شما را در انتظارم. با احترام. امید

رامین 23 بهمن 1384 ساعت 10:37 ب.ظ http://hamisheh.blogfa.com

سلام اکبر جان
ممنون از لطفت.
خوشحالم کردی.

بسم الله الرحمن الرحیم. آدرست را از طریق کامنتت در وبلاگ آقای محمدرضا ویژه دیدم. «فراسنتی»؟ اگر حرفی درست است درست است. اگر حرفی نادرست است نادرست است. چه در فقه و چه در سیاست و چه در علم. سنتی و فراسنتی تقسیم بندی مفیدی است؟ ــ در منابع چاپی من نام Frankena نیست ولی ظاهراً این نام آلمانی باشد و تلفظش فرانکنا. ــ قربانت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد